MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

MatmorsaAnn är igång!

Kategori: Allmänt

 

Nu är MatmorsAnn igång på nätet och inte bara hemma i köket. Jag hoppas kunna ge lite inspiration och tips.
Jag tycker det är jättekul att blogga om mat. Min familj gillar att äta så dom hejar på, tur dom går på Sats.

Vi brukar oftast äta lite smått o gott på fredagar, man är lite trött. I fredags gjorde jag smörrebröd (hur skriver man danskt ö på datan?) tre olika blev det, rostbiff, lax och gubbröra.

Så har jag blivit fotograf också. Så här så våra smörrebröd ut. Ölen syns inte som vi drack till.




 



Gubbröra: två hårdkoka ägg som hackas, hacka en liten gul lök, hacka en liten burk ansjovis.

Börja med att steka löken mjuk därefter lägg i ägg och ansjovis, klart. Lägg röran på ett gott bröd, jag tog kavring

och garnera med en dillvippa. 

Lax: gravad lax med hovmästarsås och en citron. Snyggt med salladsblad under.

Rostbiff: hacka 3 msk pickles som finns att köpa i glasburk blanda i en ½ burk crème fraiche och krydda med

curry o salt.

Snyggt och gott med torkad lök på.

Trevlig Lucia och kram ANN          Tack Josefine för Din idé och tack Andrea för all hjälp med bloggen.

Kommentarer

  • andrea säger:

    mm va gott, längtar efter studenttipsen!<3

    2009-12-13 | 21:48:59
  • korre säger:

    nu blev nästan lite sugen på ett smörrebröd, trots jag är full av en massa indisk mat! Gottigt värre

    2009-12-14 | 21:35:04
  • åsa säger:

    Kul att du är igång!Keep up the good work!!

    2009-12-15 | 09:49:18
  • Gullan säger:

    vilken trevlig sida och gott ser det också ut, ha det gott puss puss!!

    2009-12-15 | 18:29:07

Kommentera inlägget här: