MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Aprikoskräm!

Kategori: Efterrätter

Egen kräm på olika bär är så otroligt gott tycker jag. Jag hade en påse torkade aprikoser som blev en galet god
kräm. Det känns extra bra när man använder sig av ekologiskt.

Jag lade aprikoserna i blöt över natten, vattnet skall täcka dom.
Sedan  i med allt i en kastrull med lite till vatten och lite råsocker.

Koka i ca 20 minuter och sedan mixa till en slät kräm.
Jag silade min så den blev sammetslen.

Sedan i med potatismjöl enl. anvisning på paketet.
Låt kallna och servera med kall mjölk.

Aprikoskräm är en god efterrätt. Barn brukar gilla det och det känns bra med ÄKTA VARA till dom små.
Om man inte har i potatismjöl kan man ha den som t.ex tårtfyllning.



Silning på gång, visst blir det fin färg.

Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: