MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Påskfirande hos Forssell!

Kategori: Allmänt

Vi hade så mysig påsk med massor av god mat, sol och besök. Min gulliga pappa och yrväder till
mamma.


 
Eriks tradition är att vispa egen äggtoddy med glas och sked, ingen elvisp. Han är expert att få toddyn
jätte tjock, som det inte blir med elvisp.
Jag vispade så jag blev blå, men inte blev den som Eriks, han fick hjälpa till.



Slut, massor av socker, ekologiskt så jag är lite förlåten.

Familjens påskkärring blev jag, Erik och Andrea ville inte, konstigt!

Fin katt!

Hoppas Ni haft lika bra som vi.

Kram Ann

Kommentarer

  • Madde säger:

    Åh vilken fin påskkärring :) tack för att vi fick ha påskmys hemma hos er. Det var trevligt och gott.

    Kram

    2010-04-05 | 17:53:27
  • Ann säger:

    vad kul att det blev lyckat, Du var fin när Du stekte, ha ha. Kram Ann

    2010-04-06 | 06:36:05
  • Yvonne säger:

    Lilla gullAnn, du var väldigt söt som påskkäring!Obs, endast ett R, det passar bättre på dig!

    Finns det förresten någon i detta avlånga land som har recept på en maträtt som heter

    "Vild het räksymfoni". Det fanns i en veckotidning på 70, 80-90-talet, förmodligen i Hemmets veckotidning, Hemmets Journal eller Året Runt,tex. Det var främst de tidningarna min mamma läste. Maträtten var jättegod, men jag har tyvärr tappat lite minne med åren, kommer inte riktigt ihåg receptet.Kan nån hjälpa mig?

    kram fr Yvonne

    2010-04-10 | 10:56:37

Kommentera inlägget här: