MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kikärtsröra!

Kategori: Vegetariskt

Till min goda förföriska gryta gjorde jag även en kikärtsröra. Självklart kan man köpa färdig hummus som är supergott till.

Eftersom jag älskar att stå i köket o röra i grytorna så gjorde jag min röra själv.

1 liten hackad lök
1 burk kikärtor
1 tsk spiskummin
färsk eller torkad koriander efter smak
citronsaft
salt och peppar
olivolja

Lägg löken och spiskummin i en kastrull med olja o låt småfräsa en stund. Sila av kikärtorna och tillsätt dom med lite vatten.
Låt blandningen bli varm, tillsätt olja och citronsaft så det inte blir för torrt.
Mixa. Smaka av med salt, peppar eller de andra kryddorna. Om röran är lite tjock blanda i lite olja.
Kan serveras kall eller varm.





Färdig och jättegod. Jättebra bantar tillbehör som mättar.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Korre säger:

    MMM, mer porrmat! Mat blir aldrig tråkigt. Gott och porrigt, vilken fantastisk kombination:)

    2010-12-16 | 14:16:07

Kommentera inlägget här: