MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Luciafest!

Kategori: Allmänt

Jag är ett riktigt Luciafan, jag bara älskar all musik och ljus. Jag har lussat otroligt mycket, eftersom jag sjungit med Stockholm flickkör (ja, det var länge sedan) så blev det många fina ställen. Vi lussade med Sveriges Lucia så det blev Berns, Gallerian, Skansen och Operakällaren bla.

Självklart tittar jag på TV-Lucian och får tårar i ögonen för det är så vackert. Jag drar även ut maken för att se ridande Luciatåget från Huvudsta ridklubb utanför oss, så underbart.
Andrea kunde Luciasången redan som 2-åring, vi sjöng om "Cia" i olika stämmor,ha ha. Mammas flicka!


Dålig bild men Ni kan ana att det var fint!



Efterrätt på resterna av Leilas saffranskaka. Kakbitar lite punch, grädde och mandarinklyftor.
Jättegott sätt att ta vara på kakan. Luciakänsla!

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: