MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tävlingsdax!

Kategori: Allmänt

Självklart måste även min blogg ha lite tävlingar som alla de andra stora bloggarna. Mina krav för att vinna
är att man använder sig av snälla  och bra ord, inget snusk. 


Här är priserna. Rött julte från Bönor & Blad, handkrämer från Yves Rocher med orange & choklad doft, orange & almond doft och en chokladkaka med nötter från Pralin Huset. Alla har något med mat att göra, smak eller doft.

Skriv ett litet rim om julen eller om mig. Skicka in det på kommentera. När jag enväldig domare bestämt mig
för vinnaren så får Ni maila mig Er adress.

Sista tävlingsdag är lördag 11 december.

Lycka till! Kramar Domaren Ann.

Kommentarer

  • Daniel Olsson säger:

    MatmorsAnn Forssell, i Västra Skogen

    Ofta vid grytan, sällan på krogen

    En Andrea hon födde

    Hennes pojkvän hon gödde

    Den här dikten var inte så mogen

    2010-12-08 | 22:22:30
  • Andrea säger:

    Mat du alltid bra kunnat laga

    Och nu genom din blogg inte bara mig och far behaga

    Du är söt som en sockerkaka

    Och med dig jag bara vill baka

    Nu till Jul hoppas jag att vi ska ha kul

    Inte bara med tomten och hans klappar

    Kanske framför TVn vi också sitter och sappar

    Det enda jag önskar är en jul med mor och far

    Detta för att ni är det bästa jag har



    God jul lilla mammsen <3



    2010-12-08 | 22:41:51
  • Marielle säger:

    Om dig jag mycket hört

    Och ditt kött verkar väldigt mört

    Din dotter Andrea jag känner

    Vi har blivit väldigt bra vänner

    Därför tackar jag dig

    Som har givit mig denna fantastiska tjej

    Matmorsanns blogg är väldigt kul

    Därför önskar jag dig en riktigt god jul!



    /Marre

    2010-12-09 | 17:58:03
  • Madde säger:

    En morsa som är drottning i köket

    Hjälper mig fixa rätten på första försöket

    Vilken lycka att varje dag slippa leva på nudlar och färdigmat

    Och av resultaten utbryta i lyckoord och bibelcitat

    Med allt från husmanskost till thai

    Och en alldeles fenomenal tacopaj (2010-01-13)

    Vilken tur att jag träffa Andrea med en kjol ovanför sin rumpa

    Så jag fick komma till er och bröllopshulka och dricka skumpa

    Fortsätt skriva och lär mig kocka

    På andra sidan skärmen kan jag bara tacka och bocka

    2010-12-09 | 18:26:39
    Bloggadress: http://madeleinee.blogg.se/
  • Martin Ternert säger:

    "Jul är kul"

    Jag vet inte med er andra men jag känner att dikter av den där kalibern förtjänar minst lite blandade nötter

    Puss på dig Ann

    2010-12-09 | 18:26:41
  • Daniel Olsson säger:

    MatmorsAnns blogg är hård

    Hennes dotter glittra och glimma

    Ingen sova i Vårby Gård

    För det är inte himma



    Tuben går sin tysta ban

    Mellan Västra Skogen och innerstan

    Matdoften sprids över taken

    Hudlotion faller mig i smaken

    2010-12-10 | 15:58:12
  • Korre säger:

    Rimma har aldrig varit min grej

    men ändå vill jag hylla min favvotjej.

    Mat är ett stort intresse för mig

    och jag tycker om att dela det med dig.

    Därför får du nu recpet på Josses röra

    som du till gubben kan göra.

    Detta är det minsta jag kan ge tillbaka

    för allt gott du låtit mig få smaka.



    Recept:

    1 burk matjesill

    2 små kokta potatisar

    1 1/2 dl majonnäs

    1 1/2 dl gräddfil

    5 ägg

    2-3 msk kaviar

    1/2 dl purjolök

    1/2 dl dill

    1/2 dl persilja

    (Salt) och peppar

    5 droppar kärlek



    Gör så här:

    Koka ägg och potatis.

    Hacka allt fint.

    Blanda, rör om och låt mogna i kylen.

    Mumsa röran på ett stycke kavring eller servera på julbordet.



    God jul MatmorsAnn

    du är för bra för att va sann.

    2010-12-11 | 20:12:44
  • Sandströmarna minus den där Korre säger:

    God Jul Mamma Mat!

    Du fyller våra magar och fat

    Med fisk och med kött och med grönt

    Du gör hela livet så skönt

    För Andrea och Erik och alla

    Som för din kokkonst falla

    Vilken kul ide det är

    Att blogga om Maten dig kär

    Vi kikar in från tid till AnnAnn

    Och skrattar och lagar i pannan



    God Jul och Gott Nytt!

    Lena, Lennart och Olivia

    2010-12-11 | 20:41:23

Kommentera inlägget här: