MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Alla Hjärtans Dag!

Kategori: Allmänt

Alla mina kära vänner och läsare här kommer lite tips inför Alla Hjärtans Dag som kan vara bra att veta.

Följande livsmedel har i alla tider ansetts stärka lust och förmåga, selleri, chili, anis fänkål, kanel, ingefära, koiander, saffran, lakris, vanilj, Champagne och vitlök.

Vitlök vekar konstigt vem vill kyssa en person tryckt i sig vitlök, så avtändande.

Nej, jag tycker att det bästa att dricka är Champagne som också ingår. Visst dricker man för lite bubbel,
det är inte så dyrt med en flaska skumpa och vilken njutning man får.

Jag skall absolut fira har jag bestämt.

Alla mina Uppsalabor och Lundabor som läser min blogg drick Champagne och ät choklad den 14 februari.




Hjärtlig kram till alla. Ann

Kommentarer

  • andrea säger:

    puss till dig min finaste mamma på alla <3-ans dag! älskar dig

    2010-02-14 | 17:37:28
  • Ann säger:

    Tack min finaste lilla unge, älskar Dig. Puss

    2010-02-15 | 06:35:30

Kommentera inlägget här: