MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Julia Child!

Kategori: Allmänt

Jag har fått en present av lilla maken, jag jublade o skuttade runt av glädje.
Det goda franska köket som bla Är skriven av Julia Child, Ni vet filmen som jag nämt tidigare.
Erik hade hittat den på ett antikvariat. Han vet att han måset provtesta nya maträtter nu.

Nu har jag tittat igenom boken och det är en fantastisk lärobok, man blir adlrig fulllärd.
Massor av tips hur man kan rädda en majonäs tex.

Jag lovar att dela med mig av all min nya kunskap till Er.
Snart blir det majonäs, hur god som helst.



Det finns inga bilder men teckningar i boken, annorlunda.

Håll Er inne o laga god mat i helgen.
Kram Ann

 

Kommentarer

  • Ursula säger:

    Se där, då har jag alltså en raritet i bokhyllan! Jag köpte boken sedan en kompis bjudit på krabbpajen på sid. 159. Den var helt suverän.

    2010-02-19 | 21:29:14
  • Ann säger:

    Vad kul, se filmen. Den släpps som köpfilm 24.2.

    Jag måste prova pajen, tack för tipset.

    Kram till Er båda.

    2010-02-20 | 14:56:50
  • Gittis säger:

    Snälla rara lilla syster man kan faktiskt köpa majonäs i affären precis som tortila bröd. haha

    Våra 4 barn vill väldigt gärna att du kommer och testlagar något riktigt smarrigt i ett nytt kök i Duvnäs. Tänk vad kul att få mätta 4 små hungriga barn som är uppväxta på helfabrikat. Vilken religös upplevelse för dig älskling....

    love you

    2010-02-21 | 17:14:48

Kommentera inlägget här: