MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Komage!

Kategori: Allmänt

Min favoritaffär är Ica Maxi, när det gäller storköp. I lördags var jag där när familjen sov, jag är morgonpigg.

Jag hittade massor av rolig mat i form av konserver. Vad sägs om komage!!!!!


Lite suddig bild men jag fotade snabbt, fy!

Annars hittade jag burktomater som inte innehåller annat än ÄKTA VARA, inga koncerveringsämnen
eller annat otäkt.



Kom ihåg märket MUTTI.

Jag hittade ekologisk cocosmjölk. Nu undrar jag, besprutar man cocospalmerna eller har jag
fattat helt fel, vet någon?



Himalaya salt köpte jag också pga den rosa fina färgen.
Saltet kommer från ett hav som fanns för 250 miljoner år sedan.
Saltet handplockas och torkas i solen.



Saltet är lite rosa.



Många bra upptäckter denna lördagmorgon.

Kram Ann



Kommentarer

  • andrea säger:

    jag förstår att du inte glömmer bort namnet på de krossade tomaterna haha

    2010-03-01 | 17:34:31
    Bloggadress: http://http:/

Kommentera inlägget här: