MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kycklinggryta!

Kategori: Kyckling

Jag kände för att göra slut på lite mat och grönsaker i kyl och frys, tänk tänk tänk, och så kom en idé!

Man vill gärna ha lite varm mat när det är så kallt ute, jag gör annars gärna goda sallader men inte nu.

Jag hade i min gryta:

Kycklingfilé
potatisbitar
fryst broccoli
champinjoner
morötter
torkad oregano
buljong
grädde

Det blev jättegott, vill man kan man ha ris till annars ät den som den är.

Ni vet väl att man bäst gör rent svampen med en tandborste, inte med vatten, kanon tycker tandsyrran.

Kram Ann 

Kommentarer

  • korre säger:

    Simpelt, men ack så gott det såg ut! Perfekt hopkok för studentflickorna :)

    2010-02-15 | 19:47:09
  • Ker´ran säger:

    Vilken fin liten blogg du har skapat dig! Perfekt med mattips för oss nu när vi börjar bli lite mer självständiga :)

    2010-02-15 | 20:20:23
  • Ann säger:

    Tack mina söta vänner. Kul att Du också läser min blogg Kerran.Du får tipsa Jenny.

    Det var Josse som gjorde att jag startade denna blogg, kul va. Kram

    2010-02-16 | 18:33:16

Kommentera inlägget här: