MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Ris med räkor.

Kategori: Fisk

Jag älskar räkor och tröttnar aldrig. Man kan göra så mycket av räkor och jag har tom rökt räkor på landet
i min fina lilla rök. Oj vad jag längtar dit.

Jag brukar göra en räkröra som severas med ris. Receptet vet jag inte var ifrån det kommer kanske någon från någon vän eller tv.

800 gram räkor med skal
½ gul hackad gul lök
100 gram champinjoner skivad
2 msk hackad gräslök
2 msk hackad perilja
1 tsk dragon
pressad citron
1 förpacknig hollandaisås, någon man gillar.
peppar och salt

Börja med att koka riset, med gurkmeja som jag för minnet.

Skala räkorna, fräs svamp och lök, tillsätt hackade örterna, salt peppar och citron. Lägg i räkorna, såsen och
rör tills det blir varmt.
Lägg upp riset på ett fat och röran runt om.

Den här rätten går snabbt att göra ca 30 minuter, och räcker till 4 personer.



Fina färger och jättegott.

Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: