MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Taylors & Jones!

Kategori: Allmänt

Jag har varit i en underbar affär Taylors & Jones på Kungsholmen, Hantverkargatan 12. Som säljer sin hemgjorda korv och lite annat kött.
Eftersom jag är korvälskare så kan jag åka hur långt som helst för en riktigt god korv.
Ni som följt min blogg vet också att jag tillverkar egen korv i min KitchenAid.

Jag köpte fyra olika sorters korv som vi grillade på landet till middag. Alla var verkligen goda och köttiga.
Killarna i affären har även kurser i korvtillverkning, 750 kr för en kväll och korven man gör får man ta hem.
Självklart skall jag gå med en matälskande kompis.

Jag fick en kick av detta besök, till dotterns stora förvåning, korvkick, skaffa Dig ett liv mamma!!!

När jag gick runt hörnet till Scheelegatan låg en riktig brödbod, Fabrique. Dom sålde även riktigt smör
handgjort från Frankrike, fantastiskt gott.







Här satt vi och åt vår goda korv med massor av tillbehör, bara nyttiga så klart!!!!!!
Kram Ann

Kommentarer

  • josse säger:

    hahah, jag skulle också kunna få korvkick, andrea förstår sig inte riktigt på sånt här. Fast hon förvånar ibland. Idag ringde hon mig, "har du sett extrapriserna på Ica Luthagen? 39 kr för köttfärsen!!" Första gången jag hör henne intressera sig för priserna på köttfärs, haha.

    2010-02-16 | 20:31:10
  • Ann säger:

    Kul Josse, Andrea ringde nyss och var så lycklig att det är billigt på Ica Luthagen, kul va.Undrar vad hon köpte cholklad eller färs? Puss till världens finaste Andrea bästis.

    2010-02-17 | 18:17:17
  • josse säger:

    Klart hon köpte färsen! Jag gissar att hon just nu står och gör megasats med biffar. Inte skulle väl vår andrea välja choklad? Puss och kram till världens bästa matmorsa!

    2010-02-17 | 20:18:41
  • andrea säger:

    haha jag har köpt lite mer än 3kg köttfärs, trots att de va max 3 kg per hushåll, de ni! Men vad ska jag göra med allt? haha måste göra järpar! PUSS min fina bästis och bästa mamma <3

    2010-02-18 | 21:35:17

Kommentera inlägget här: