MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

CousCous!

Kategori: Vegetariskt

Nu vill jag bara ha god och kul mat inga köttbullar eller skinka. Jag gillar couscous för man kan göra så mycket kul av det. Att koka couscous utan klimpar och kladd är så lätt.

Till 2 personer gör så här:

Koka upp 2 dl vatten med buljong, spiskummin ev. lite gurkmeja för fin färg.
Häll 2 dl couscous i en form och blanda i 2 msk olja.
Häll över det kokande vattnet och sätt plastfilm över eller lock.
Låt stå i 5- 10 minuter och rör om med en gaffel.

Jag lovar att det blir så fint couscous och gott.

Jag brukar steka kycklingbitar och blanda med chevre eller fetaost, ruccola och delade körsbärstomater.
Som dressing är det gott med grekisk/turkisk youghurt.

Lägg allt på ett stort fat och servera.

Jag har tagit kort på maten men gud vad jag darrade så korten blev raderade, kanske för mycket vin!!!


 
Kolla min nya brännare nu är jag farlig!!! Ska berätta när jag provat den. Tack snälla mamma o pappa.

En varm kram fån Ann.

Kommentarer

  • Ursula säger:

    Extremt cool!



    Är numera regelbundet inne på din blogg för att hämta inspiration. Denna rätt skall jag testa. Låter både gott och lagom komplicerat.

    2010-01-07 | 12:08:00
  • Josse säger:

    Rätt Ann! Nu behövs lite orientaliska influenser efter alla köttbullar och all skinka. Den där brännaren ser helt klart intressant ut måste jag säga..

    2010-01-07 | 17:23:45
  • Ann säger:

    Tack tjejer. Jag har massor av kul och lätta recept som jag skall visa Er och absolut ingen julmat.

    Kramis Ann

    2010-01-07 | 18:40:53

Kommentera inlägget här: