MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Te!

Kategori: Allmänt

Vi har börjat dricka mycket te i familjen, det är riktigt gott. Tänk på hur många sorters te det finns mot när man var liten, Earl Grey var det piffigaste. Te blir godare om man har en jättestor kopp.

Vet Ni att grönt te är samma te som det svarta teet?
Det gröna teet torkas direkt, utan att först jäsas.

På Sibyllans Kaffe o Tehandel Sibyllegatan 35 i Stockholm har dom det godaste mangotet, köp det.



Min tekopp.



Det här äppeltet köpte jag i Istanbul i våras. Det finns liknande i Hötorgshallen
och det är lite sött och gott.



Även detta söta teglas inköpt i Istanbul, lagom mängd efter en middag,
Istället för en espresso.

Kram Ann

Kommentarer

  • Josse säger:

    Te är perfekt kvällsunderhållning (när man ska hålla sig borta från sötsaker..)Sitter just nu och sippar rött te så, jag inte får i mig koffein när jag ska sova. Puss Ann!

    2010-01-14 | 20:07:57

Kommentera inlägget här: