MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Medelhavsröra!

Kategori: Vegetariskt

Så har sommaren äntligen kommit till Sverige. Vad är godare än lite mat från medelhavet tex en kall röra som kan ätas som förrätt till bröd eller tillbehör till kött.

Jag är väldigt förtjust i röror som jag brättat tidigare, så jag provar alla recept jag ser.

Den här röran var lätt att göra och kan göras dagen före, den behöver stå och gotta till sig ett par timmar.

Mixa allt i en matberedare eller med en stav.

1 dl soltorkade tomater
2 dl grovriven parmesan
1 dl kärnfria gröna oliver
1 vitlöksklyfta
½ kruka basilika
250 gram ricotta ost

Grymt gott!



Kram Ann

Kommentarer

  • korre säger:

    Ett liv utan röror vore lika tråkigt som ett liv utan choklad. Denna ska jag testa! Puss

    2010-06-09 | 08:53:15

Kommentera inlägget här: