MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Drinktilltugg!

Kategori: Förrätter

Min mamma bjöd på en jättegod romtårta till välkomstdrinken. Det var ett gammalt recept som heter
"Meta Velanders Gyllene rom-ans". Man ser svart-vita filmen framför sig, jag tror Meta hade en roll i Pippi
Långstrump bla.

Jag älskar att ta drink o äta något till, det vet min mamma.

Recept:

200 gram philadelphiaost
2 dl créme fraiche
2 hårdkokta ägg, hackade.
½ hackad lök
ev. salt och peppar

Garnering:

200 gram röd rom, mamma tog stenbitsrom, det går bra med vilken som helst, citronskivor.

Blanda ost och créme fraiche och blanda i resten. Gör en tårta och garnera.

Servera med salta kex till, mums. Den räcker till många, 6-8 personer.

Gott till helgen.


 

Jag har börjat!!!!



Trevlig drinkstund och helg!

Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: