MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

GI- kyckling!

Kategori: Kyckling

Så måste man äntligen börja tänka på bikini säsongen, i år efter alla snö känns det bara underbart att banta.

Jag brukar vara duktig i en dag eller i tre dagar, så nu får vi se den här gången. Jag har väl inte direkt någon
övervikt men 1 kg kan vara skönt att bli av med runt magen. GI mat är väldigt nyttig och bra mat för alla
utan att man bantar, socker är inte bra, tyvärr.

Jag bjöd familjen på en festlig och lättlagad kyckling med sötpotatis och fruktsalsa.

Skala sötpotatisen och skiva i ½ cm skivor på längden (ser fint ut).
Lägg skivorna i en eldsfast form med olivolja eller raps på.
In i ugnen i ca 20 minuter, häll på lite flingsalt.



Under tiden steker Du kycklingfilé i smör, salt och peppar.

Till Salsan köpte jag frysta mangobitar och färska jordgubbar som jag tärnade och pressade
en lime över. Man kan även ta papaya, granatäpple eller vad fruktdisken erbjuder.

Att göra den här maten tar max 30 minuter, och vilken bra mat.






Maten är klar!

Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: