MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grillade tomater!

Kategori: Vegetariskt

Vilka trista tomater det finns nu, ingen smak alls.
Jag hittade ett gammalt recept på grillade tomater med god dressing som jag testade.
Vilken smakupplevelse, nu blir det varma tomater till solen åter gör tomaterna mogna.

Till 2 personer

4 tomater som delas och grilla grillpanna ellar i stekpanna ca 5 minuter på varja sida.

Dressing

1 vitlöksklyfta
4 sardeller
1 msk citronsaft
2 msk crème fraiche
1 tsk pepparot
3/4 olivolja
salt och peppar efter smak

Finhacka vitlök o mosa sardellerna, rör ner citronsaft, crème fraiche, och pepparot. Vispa  ner
oljan lite i taget, smaka av med salt och peppar.


          

Jag fick äntligen använda min grillpanna.

 



Jag garnerade med lite salladslök.

Man behöver inte göra dressing räcker att slå på lite god vinäger, mums.

Kram Ann

Kommentarer

  • andrea säger:

    gud va gott! de där ska jag kanske göra till marre o mig ikväll!

    2010-03-02 | 17:24:12

Kommentera inlägget här: