MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Potatisomelett med lax!

Kategori: Fisk

Nu kommer våren och då blir jag alltid sugen på lax, i alla former. Jga brukar grava själv men köper gärna
färdiggravad i små paket på Ica.

Jag hade massa kokt potatis kvar så jag skivade potatisen och stekte, sedan hällde jag över
ägg som jag vispat med en skvätt mjölk, salt och peppar.
Jag hade låg värme på spisen och rörde lite lätt i kanterna med en stekspade till omeletten nästan stannat,
det är gott med lite krämigt.

Jag serverade gravad lax, hovmästarsås och sallad. Jag hade tänkt mig rökt lax men jag köpte fel.

Man kan köpa hovmästarsås men det är så otroligt lätt att göra själv, god till krabba också.

2 msk vanlig senap
1 msk vinäger, röd eller vit
en nypa salt
en tsk socker
1 dl matolja

Blanda allt utom oljan, den häller man i en fin strålener i skålen och rör man i snabbt.
Smaka av och tillsätt dill (torkad hade jag).

  



Smaklig måltid!

Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: