MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Spagetti o köttfärssås!

Kategori: Kött

Det finns hur många sätt som helst att göra spagetti och köttfärssås på, alla sätt är bra.
Jag har varit många gånger i Italien och man blir alltid serverad pastan och såsen blandad, inte som vi 
en hög köttfärs på den kokta spagettin.

När köttfärsen och spagettin är klara blandar man i pastan i köttfärssåsen och låter koka några minuter, och man blandar om hela tiden.
Även om man gör pasta med andra såser så blanda i och vänd hela tiden, det blir mycket krämigare och godare.

Dom som följt Solens mat fick även lära sig detta knep av en härlig italiens kock i en liten by.
Jag tycker det smakar godare så här, lite mer Italien för mig.

Servera med nyriven parmesan.

Tyvärr försvann mina kort när jag lagar pastan så det blir ett helt annat kort.



Badstanden i Julitta där vi brukar bada, men det dröjer nog. Hjälmaren är so tur är ganska grund
så vattnet blir varmt snabbt. Jag är en badkruka men fötterna är alltid skönt att svalka av. 

Vårkram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: