MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tips!

Kategori: Vegetariskt

Ett tips som en kock berättade i tv använder jag mig alltid av. När man gör en blandad sallad till maten
Häll i olja och vinäger i skålen först, sedan i med alla grönsaker och blanda om. Det blir faktiskt godare.
Jag provar alla tips en del är bra andra mindre bra. Prova Ni också.



Ett tips till är att riva vitlöken och inte använda vitlökspress, smaken blir annorlunda. Man kan även
koka vitlöksklyftorna och sedan mosa dom så blir smaken underbar, och mycket mildare och snällare
för magen.
Jag har fått en fin vitlöksrivare i keramik av kompisar som Peter Nilsson Kullabygdens keramik har gjort.



Visst är fatet vackert. Tack Gunnel och Per!

Ett tips till, riven ost från Allerum´s  som Carl Jan Granqvist gör reklam för på tv med sensuell röst,
"osten som får det att pirra till lite här o där".
Visst lite pirr i munnen men inte någon annanstans, men det räckte för mig. Den var mycket smakrik
och god.



Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: