MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Balkongblomkurs!

Kategori: Allmänt

Jag har varit på kurs en kväll i tre timmar, hur man fixar sin balkong. Jag läste en annons om att Jungfrudansens blommor erbjöd en kvällskurs. Det var en kanonkväll med min kompis Anki.

Vi började med lite mat och dryck, västerbottenostpaj och lite bubbel, gott och trevligt.

Vi fick massor av tips om krukor, och hur växterna trivs ihop, färger och annat bra. Alla växter kommer från Ekerö och är av bästa kvalitet.

Jag älskar kurser som är en kväll och inte varje vecka 10 ggr, då brukar jag skolka!

Om man är intresserad av blommor gå in på www.jungrudansensblommor.se, gå med några kompisar och ha kul.









Min balkong är inte klar så jag köpte och planterade en kruka som jag kan ha inne.
Bark, jord och taklök som var lite annorlunda.



Planterar min rosa snöflinga på landet som jag köpte, regnväder men med bra kläder så är det inga problem. 



Visst blev den fin, den blommar hela sommaren och in i höst. Jag har haft en vit.

Kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: