MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pastastubbar!

Kategori: Kött

Jag gjorde en super enkel och galet god pastarätt som bloggaren Victoria i Bloggfamiljen tipsade om. Nu när snön yr och mörkret märks tycker jag det är gott med krämiga pastarätter.

Om man inte känner för att laga själv något gott , gå ut och ät. Jag var på PA & CO med tandläkarkompisar i går
kväll. Maten var helt otroligt god och stället är väldigt mysigt med kul publik.


Biff Rydberg åt jag, mums.

Pasta recept;

1 paket färska lasagnelattor
1 zuccini
Emmentalerost
Pastasås med smak, jag tog basilika.
Skinka eller kalkon
Bechamellsås

Bred ut lasagneplattorna på en skärbräda, det blir ca 3 lång bitar. Lägg på skinka, hyvlad ost och hyvlad zuccini.



Rulla sedan ihop plattorna. Hit kan Du förbereda, plasta in o lägg i kylen eller laga direkt.
Skär varje rulle i tre delar och ställ stubbarna i en form.


Nu gör Du en bechamellsås. Häll tomatsåsen på stubbarna och vita såsen runt och
riv lite emmentalerost och strö över.


In i ugnen i ca 200 grader i ca 30 minuter.



Servera med en god sallad.

Smaklig måltid, kram Ann



Kommentarer

  • Korre säger:

    Gottigott! Ikväll ska jag och Andrea laga middag, ska kika igenom Matmorsann för inspiration. Kanske blir pastarullar... Keep up the good work! Puss

    2010-11-11 | 08:22:20
  • Ann säger:

    Kul att Ni kollar. Ni är duktiga mina små änglar. Puss

    2010-11-12 | 06:30:12

Kommentera inlägget här: