MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Snuva!

Kategori: Allmänt

Så har höstsnuvan drabbat mig. Jag som sköter mig så otroligt bra med mat och handhygien, badar i sprit!
Jag tvättar alltid händerna som man ska minst 20 sekunder med tvål och vatten när jag kommer hem.

Jag har tur som inte är sjuk bara lite matt och får snyta mig hela tiden.



Nu blir det reklam! Så här satt jag tills maken kom hem med världens bästa nässpray. Han tycker
bättre om mig utan suddar.



Otrivin Comp, ingen nästäppa eller rinnsnuva, man är som frisk igen.

Nu på morgonen har jag även använt min älskade KitchenAid som är även en juicepress.


Så enkel att använda att man faktiskt gör det.


Frukost för en förkyld 51-åring. Jag pressade tre apelsiner till mitt glas juice, ganska många.

Var rädda om Er, kramar Ann

Kommentarer

  • Korre säger:

    Krya på dig Matmorsann! Apelsiner, té och choklad är mina bästa huskurer. Min senaste upptäckt i chokladdjungeln är Anthon Bergs mörka fair trade choklad med smak av chili och houng, helt fantastisk! Honung ska ju även vara bra mot förkylning, en bra anledning att köpa:)

    2010-11-17 | 20:15:01
  • Korre säger:

    Krya på dig Matmorsann! Mina bästa huskurer när jag är förkyld är apelsiner i massor, té och choklad. Min senaste upptäckte i chokladdjungeln är Anthon Bergs mörka Fairtrade choklad med smak av honung och chili. Fantastiskt god! Honung ska ju vara bra mot förkylning, en anledning att testa..;)

    2010-11-17 | 20:30:37
  • korre säger:

    haha, nu fick du dubbelt upp av mina kommentarer!

    2010-11-17 | 20:31:22
  • Ann säger:

    Tack snälla för alla goda tips, chokladen låter underbar, den skall det bli till helgen. Hoppas allt är bra med Dig. Puss Kram

    2010-11-18 | 06:31:04

Kommentera inlägget här: