MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Göteborg!

Kategori: Allmänt

Jag och Erik har varit långhelg i Göteborg och haft det så bra. Jag var i Göteborg i 20-års åldern så jag minns inget. Självklart ville jag se Feskekörka och äta räkor. Vi hade även bokat bord på en jättemysig fiskresturang Sjöbaren med vettiga priser.

Vi bodde på hotell Liseberg Heden, ligger jättecentralt och hade allt man behövde. En bar med Mojitosdrink till frun och öl till maken.



Feskekörka stänger 15.00 så vi köpte med oss räkor, havskräftor och en pepparmakrill som vi åt på rummet, förrätten.
Räkorna är så stora och goda, vi får de små trista till Stockholm.



Maten på Sjöbaren var helt underbar, jag åt havets wallenbergare med potatis+jorärtskockspuré, cirtonbakade rotfrukter och gräslökssmörsås. Vi drack vitt vin som vi blev rekommenderade, helt underbart gott.





Efterrätter: Tarte Tatin och små chokladtryfflar, sååå gott!



Åk till Göterborg 47 mil och det känns som man har varit mycket längre bort, vi är jätte nöjda.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Sophie "Grannen" säger:

    Vad myssigt i höst mörkret... Själv åker jag ner till ystad veckan som är jul... Fått ledigt! Men nu får jag vila mej har fått ont i min lila tå för jag har ramlat i en innomhus trappa hos mina föräldrar Det gjorde väldigt ont...

    2010-11-01 | 12:06:14

Kommentera inlägget här: