MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Strömmingsläfsa!

Kategori: Fisk

Jag har en hemlig passion, rensa strömming. Jag lärde mig att rensa strömming på landet när jag var liten, inte ett ben finns kvar. Självklart kan man köpa färdigrensad, kanske det vanligaste att man gör.

När vi var på Öland för många år sedan åt vi ett tunnbröd fyllt med potatismos o strömming, kanon gott.

Man behöver:

Tunnbröd, strömming (2 st/person), potatismos, sallad, tomat, hovmästarsås och rödlök.

Stek strömmingsfile i smör, salta och peppra.

Gör ett potatismos.



Mina döda fiskar, som jag älskar!!!!!

Den färdiga läfsan, tunnbröd, sallad, tomat, potatismos, stekt strömming, hovmästarsås och rödlök.

Så jättegott om man gillar strömming. Lite snyggt också, eller hur.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: