MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Bröd!

Kategori: Bröd

Finns det något härligare en nybakt matbröd. Jag bakar gärna när vi är på landet för det är så trevligt och enkelt, när degen jäser kan man sola, plocka bär eller böka i jorden.

I många recept skall det vara så många mjölsorter som man kanske sen inte använder. Jag köper färdiga påsar på Ica med alla sorter och det blir två bröd. Det finns massor av olika märken och mjölsorter, jag vill ha ekologiskt och utan nötter, så maken inte faller ihop.



Den här påsen var jättegod, bara tillsätta vatten och jäst.



Inte utan min älskade hjälpreda på semestern, den är alltid med.



Vad tycks, stora fina väldoftande bröd.



Så klart är jag för ivrig och bränner mig, isvatten i 10 minuter, tog ett glas så jag slipper vara still!

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: