MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Yoghurtglass!

Kategori: Efterrätter

Glass är bra efterrätt och gör man en egen så blir det något extra. Det här receptet är bara bra ingredienser i så man kan faktiskt bjuda de små liven som "mellis".

Jag fick jättefina glassglas från NK när flyttade till min först lya i Sundbyberg som 22-åring. Tänk att jag har alla fyra kvar och dom är hela. Andrea har alltid gillat dom så nu bjuder jag henne på god glass i mina fina glas.

4 personer

3 dl turkisk eller grekisk yoghurt
500 gram frysta bär, mango och hallon hade jag.
½ dl florsocker, inte strösocker för då kommer det att "krispa mellan tänderna" när man äter.

Mixa allt, spar gärna några hallon till garnering.





Superenkelt och jättegott, prova!

Kram och ha en underbar helg, Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: