MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Androuet!

Kategori: Allmänt

På Nybrogatan 6 i Stockholm finns en underbar ostaffär som jag gärna besöker, Androuet. Personalen är så underbar och det känns som man är deras viktigaste kund fast man köper en liten bit ost.

Man får även väldigt goda tips vad som passar till en buffé eller till en "charkmiddag" som jag skall ha ikväll.

Vi skall äta massor av olika charkuterier, paté, oliver, grönsaker, jordgubbar, bröd, ostar och till det rödvin.

Nu skall jag visa vad jag köpte för ostar.



Från vänster i bild:
en färskost (min favorit) St Marcellin i kruka.
en Brie de Melin
en hårdost Napoléon

Jag köpte även deras otroligt goda franska yogurt (16 kr st).

Hur har Ni det med skolfranskan, vad har jag köpt för smaker.

Fredagar är veckans bästa dag när det gäller mat, då skall man ha plockmat i mängder.

Efterrätt blir det glass i stora lass, kolla här.

Då ska jag duka o öppna vinet. Ha en underbar kväll massor av kramar Ann.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: