MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Potatisbullar!

Kategori: Vegetariskt

Jag gjorde mängder med potatismos (min syster Birgitta läser pottmos) och det blir inte gott att frysa in. Så det blev gamla hederliga potatisbullar med lingon, så gott.

Jag vet att det är massor av kolhydrater och socker men vad gör det ibland. Det bästa är väl att man tar reda på sin mat och inte slänger, bra försvarstal va!

Jag hade ca 5 dl potatismos som jag blandade i 1 ägg, ca 1½-2 dl vetemjöl, lite salt och mald muskotnöt (kan uteslutas). Det blev 8 stycken, lagom för två personer.

Blanda i hop så det blir en "stadig smet" inte för lös och inte för tjock.
Klicka ut smeten med två skedar och forma till plättstorlek i en stekpanna med smör. Stek gyllenbruna.





Jättelätt gott och vegetariskt om man inte vill ha stekt bacon till.

Idag var jag och fikade hos mamma o pappa, nybakade vaniljbullar med kaffe, Ni fattar resten.



Bullar till tre personer!



Vems tallrik hade tre bullpapper, helt rätt min.
Jag är sockerbombad just nu, pigg som en.... 

Kramar Ann



Kommentarer


Kommentera inlägget här: