MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Promenad!

Kategori: Allmänt


I går promenerade jag in till Dalagatan för att fixa håret hos Catharina på Hairmaster, hon är så
duktig och så jäkla trevlig. Har Ni ingen frissa testa henne tel: 31 70 80.

Det är så fin promenad väg till stan från Solna, man går vid vattnet hela tiden. Det tar ca 40 minuter
till Dalagatan, inte långt. Här cyklar lilla maken varje dag, inte illa.



Här har jag gått förbi Pampas Marina (Sjökrogen).



Karlbergs kanalen med söta kolonilotter på Kungsholms sidan.



En stor slagghög efter Rörstrandfabriken med massor av porslinsbitar.
Nej nej jag tog inte en bit.



Det är lockande att börja gräva, eller hur.



Stockrosor, det skall jag plantera på landet nästa år. Dom verkar trivas överallt
även i grus.



Självklart blev det fika som jag tog med mig från detta ställe, Rörstrandsgatan Xoko.



Visst blir man sugen på allt.



Det blev en kanelbulle med med muscovadosocker, sååååå god och såååå
dyr, men den var jag värd. Kontigt men jag är alltid värd kanelbullar oavsett
pris, ha ha!

Så här bra har vi det som bor i Solna ett stenkast från stan.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: