MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tomatpasta!

Kategori: Vegetariskt


Passa på och frossa i goda tomater både varma och kalla, priset är oslagbart. Jag gjorde en
tomatpasta som jag nämnde igår.

Jag tog massor av små tomater i olika färger som jag stekte med ett paket bacon (klippt i små bitar).
Vill man ha vegetariskt  uteslut bacon, går precis lika bra. Man kan även ha rökt skinka.
Jag har testat alla varianter, lika goda.

Sedan hällde jag i massor av olivolja ca 1 dl och 2 dl vitt vin. Kokade en stund och smakade av,
lite salt och peppar.

Under tiden kokade jag pasta, som jag sedan hällde i tomatröran och lät de gotta till sig ca 5 minuter.

Klart, det blev väldigt gott. Strunta i kolhydrater och fett, njut.



Bacon o tomater steks.



Pastan blandas i.




Röran gottar till sig.



Färdigt med lite fina blommor och Ernst goda bröd (recept i går).

Lätt som en plätt!

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: