MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Nyårsafton!

Kategori: Allmänt


Vilken vacker dag sol och gnistrande mark.

Vi har varit en tur till Eskiltuna och promenarat, blev även lite extrainköp av mat.
Jag måste ha efterrätt i kväll om jag skall orka vara uppe till tolvslaget.

Erik gör så god cholkadsås till glass.

100 gram Fatzer blå och 1 dl grädde, smältes i vattenbad.

Jag lovar det blir succé, och även i enkelhet att göra. Vi skall ha vaniljglass, maränger, vispad
grädde och mandarinklyftor, mums.

Det blev lunch på McDonald´s, jag tog en McFeast. Visst blir den bara mindre och mindre.
Erik tror att jag kräver mer mat nu än förr.......kanske det.





Ganska sött klotter på en sten i Eskilstuna, eller hur.



I går kväll hade vi mys med fördrink och tilltugg ute i kylan, som Ni ser
värmde elden oss.
På grillen låg en stor gårdkyckling och till den blev det en stor sallad.











Oj vad saftig och gott det blir att grilla själv. Kan heller inte vara enklare.

Nu vill jag önska ER alla

GOTT NYTT ÅR

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: