MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Friterad fisk!

Kategori: Fisk

Alla HjärtansDag!


Vi var och köpte fisk i en underbar affär på söder Hammarströms Fisk, Östgötagatan 31. Plura var i den i ett av sina matprogram och köpte fisk av Pernilla. Den tjejen är så kul och härlig, sprudlar av goda tips.

Vi fick ett bra recept på panering, dubbelpanering och istället för ströbröd har man panko.
Panko är ett ströbröd från Asien och det blir så fradigt och gott. Vi handlade vår påse på Ica Maxi och priset var ca 25 kronor.

Det blev verkligen kanonbra, nu kommer jag alltid ha det hemma.








Dubbelpanerina: först doppar man fisken i vetemjöl sedan vispat ägg och till sist panko.


Koljabitar tipsades jag att använda. Jag steker i smör.



Friterad fisk med köpt remouladsås från fiskaffären, potatismos och sallad.


Kramar o pussar Ann

Kommentarer

  • Korre säger:

    Åh, tack för tips! Den måste jag prova, ser ut att bli lite mer som på restaurang. Sådär knaprigt och gott:)

    2011-02-15 | 12:57:09
  • Ullis säger:

    Nu har jag provat det här receptet och det var verkligen super gott. Blev krispigt och bra! Tack för ännu ett bra recept!

    2011-03-13 | 18:57:06

Kommentera inlägget här: