MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fryst torsk!

Kategori: Fisk

Jag fick en fråga av Madde som har ett fryst torskpaket i frysen, vad gör jag av detta?

Jag har ett gammalt recept som jag gjorde i min ungdom (30 år sedan). Jag tror att många i min ålder har ätit
denna rätt. Jag har inga bilder när jag gör denna rätt för det var ett tag sedan dvs före digitalkameran.
Fryst torsk kan ibland bli lite torrt men denna rätt är väldigt god. Går att frysa.

Jag tror att jag ska göra denna rätt också.

Man behöver och gör så här:

1 paket fryst torsk
gräddmjölk
tomatpuré
citron
salt peppar
ströbröd
smör

Halvtina torsken och skär i 2 cm skivor. Lägg finskivad purjo i en smord form och fisken ovanpå, saften av en halv citron på fisken, klicka smörklickar på och häll på stöbröd.

In i ugnen 175 grader i 15 minuter.

Blanda mjölk, grädde, salt, peppar och tomatpuré. Häll blandningen försiktig över fisken och grädda ytterligare
ca 15 minuter.

Klart, ät med ris eller någon potatis som mos eller kokt. Jättegott och enkelt. 

Hoppas Du blir nöjd Madde.



Snart är det vår! Kramar Ann

Kommentarer

  • Madde säger:

    Tack så mycket fina Ann!

    Ska se till att sätta tänderna i receptet nästa vecka.

    Kram

    2011-02-10 | 20:25:13
    Bloggadress: http://madeleinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här: