MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Glassbollar!

Kategori: Allmänt


Hoppas solen lyser på Er som den gör här hos oss. Vi har haft otrolig tur med vädret än så länge.

Nu är hallonen på gång och det blir massor på våra buskar, som är vilda. Jag skall plocka och göra
en stor burk sylt.

Undrar egentligen vad jag lärt Andrea om naturen. När hon var här stod hon i sina coola nya Ray Ban
glasögon och kollade på fågelbadet och skriker.

-Mamma en råtta dricker vatten i fågelbadet!!!!

Mamma kommer och tittar och där sitter en ekorre och dricker, ha ha. Vi skrattade så vi .....

Nu får vi börja om från början med Ekorrn satt i granen osv, ha ha
Man har aldrig tråkit med Andrea hon är så kul.

Nu skall Ni få ett jättelätt och gott glasstips.

Köp vaniljglass och kakao.

Gör en stor glasskula med en skopa eller sked och rulla kulan i kakao, frys in på ett fat någon timme.



Hemma har jag en glasskopa men det går bra med en sked.




Rulla, rulla.



Klar för frysen minst 1 timme.



Så här serverade jag min boll. Man kan även servera den i ett fint glas utan något till.


Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: