MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fisk i ugn!

Kategori: Fisk

Ni kanske minns att "Madde" frågade efter ett recept på fryst torsk. Jag hade själv inte gjort det på flera år men
nu har jag det och tagit bilder.

Jag har glömt hur galet god den här rätten är, billig och lättlagad.

Finhackad purjolök  i botten av en smord form, skär den frysta torsken i bitar (kan vara halvtinad).
Lägg små smörklickar på fisken och strö över ströbröd, salt och peppar.



In i ugnen 15 minuter ca 200 grader.
Under tiden blandar Du lika delar mjölk, grädde och lite tomatpuré efter smak.




Taag ut formen och häll på blandningen, in i ugnen igen i 15 minuter. KLART!



Severa ris, potatis, potatismos eller pressad potatis till och en god sallad.
Ni kommer inte att bli besvikna. På söndag skall jag bjuda familjen igen på denna rätt.

Andrea det blir matlåda, mamma lovar.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Madde säger:

    Åhh jag ska nog göra den igen på fredag när jag är ledig :) Perfekt med lite matlådor också!

    2011-03-30 | 23:05:57
    Bloggadress: http://madeleinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här: