MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rostbiff!

Kategori: Kött

Oj oj vet Ni vad en snäll patient gav mig, ÅTTA kanelbullar. Jag hade berättat att jag ÄLSKAR kanelbullar,
kanske lite för många gånger. Dom var så goda men jag åt inte alla själv utan fick god hjälp.
Tänk att det finns så snälla och härliga människor, TACK.

Jag älskar snabba goda maträtter på bra råvaror. Rostbiff från Ica, vinmarinerad är kanon god.

Rostbiff och potatissallad i all ära men man kan faktiskt piffa till rostbiffen så den blir sååå god.
Det här även en bra bufférätt men vi åt den till middag med gott citronvatten.

Till 2 hg rostbiff tog jag:

Gör en marinad:
½ dl soja japansk
½ dl balsamvinäger
1 msk rör/råsocker
peppar ev lite vitlök om magen tål, lite ingefära passar också som krydda.

Blanda och värm lite så sockret smälter, häll marinaden över rostbiffen.
Servera med potatisklyftor och en god sallad.







Det blev så gott.

Ha en bra helg, Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: