MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rotgryta!

Kategori: Vegetariskt


Kul att allla blev glada för sina vinster, själklart kommer fler tävlingar.


Jag lagade vegetarisk middag som blev jättegod. Det känns skönt att slippa kött ibland man känner sig lättare i magen.

Jag testade kålrabbi för första gången vilket var en överraskning. Den var så god, när man skär den i bitar känns den som ett litet hårare äpple och även storleken.Den var god även rå, prova.

Jag skall köpa flera små fina kålrabbi idag och lura på mamma ett.

Den ser ut lite som från Beatrix Potters bilder, man saknar en liten kanin som hjälper till att äta upp den.

Jag hackade i så bitar:

purjolök
kålrabbi
morötter
potatis
palsternacka

Sedan hällde jag på tomater på burk, vatten och buljong som krydda.

Konsten är sedan att låta detta koka i ca 2 timmar, länge men så gott det blir.
Servera med ett gott bröd.







Efter 2 timmar har det gottat till sig. Det blev även matlådor till oss dagen efter.

Nu skall jag fixa hemma. Alla Ni som har I-landsproblem med kläder o prylar, släpp dom tankarna ett
tag och låt tankarna gå till folket i Japan. Öppna ögonen läs tidningar och titta på tv!

Jätte kramar och var rädda om varandra. ANN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: