MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Födelsedag!

Kategori: Allmänt


I går fyllde jag 52 år, vilken toppendag. Jag hade bestämt mig för att inte stå vid spisen utan bjuda ut
familjen på lunch ni Uppsala.

Vi åt en underbar lunch på Åkanten som ligger i saluhallen, utomhus.
Vädret var fantastiskt och så även maten, jag är så nöjd med min dag.







Jag åt grillad kalvrostbiff som var fantastiskt mör och god. Det måste jag grilla själv.
Tillbehör dijoncreme, riven pepparot, äggula, vattenkrasse och kokt färskpotatis som man
friterat snabbt.



Några tog grillad hamburgare som också var kanon.



Efterrätter tog vi olika, brylépudding, glass, kaffe och chokladmousse.



I dessa fina skålar (mina favoriter) fick vi efterrätt utom brylépuddingen.



Uppsala bjöd på feststämmning, det var stor balhelg. Jag har aldrig sett så många finklädda
en söndag. Man fortsatte med brunch och festligheter på bla "Stocken" (Stocckholms nation).



Andreas kompis Per.



Några av lunchgästerna. De andra tre ville ej vara med på bloggen.






Tack för Ni alla gjorde min dag så kul.

Kram Ann 





Kommentarer

  • Korre säger:

    Härligt att Uppsala bjöd på trevligheter! Stor grattis igen :)

    2011-05-23 | 21:39:29
  • Andrea säger:

    Världens mysigaste dag! <3

    2011-05-24 | 22:33:27

Kommentera inlägget här: