MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Frukostfrallor!

Kategori: Bröd

Jag har gått på reklam igen! Jag tyckte detta lät toppen, gör frallor och kalljäs degen under natten och grädda
på morgonen.

Eftersom man får jäsa frallorna högst i 8 timmar när ska man då baka dom, baka klockan kl: 20.00
och grädda kl:  04.00 eller baka kl: 23.00 och grädda kl: 07.00.

Jag tror min familj skulle svimma om jag bakade frallor kl:23.00 när jag annars sover.
Vem uskattar att frun har klockan på ringning kl: 04.00 för att grädda frallor.

Nej kära Kungsörnen detta funkar inte om man inte går i skift hemma.




Jag gjorde frallorna men tog mer jäst, varmt vatten och jäste på vanligt sätt. Dom var helt ok
men det blir inte fler gånger.

Kramar Ann

 

Kommentarer

  • gudde säger:

    Ann vilka goda recept du bjuder på. Har testat flera av dem urgott.

    kram Gudde.

    2011-05-05 | 19:55:59

Kommentera inlägget här: