MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kycklingbollar!

Kategori: Allmänt



Sara Begner är en jätte härlig kock med nyttiga recept. Jag har en kokbok av henne som jag gärna
använder.

Jag gjorde kycklingbollar som blev så otroligt goda och smakrika.

I receptet står det kycklingfärs men jag malde egen i min mixer av filéer, jag körde ner allt
i min mixer.

400 gram kycklingfäörs
1 liten gul lök
2 vitlöksklyftor
2 tsk mango chutney
½ tsk sambal oelek
saft och skal av ½ citron
salt och peppar

Smeten är lite kladdig. Servera med en god matig sallad ev potatisklyftor. Jag gjorde en sås av
youghurt och chutney.
Blanda allt och och forma små bollar som Du steker i olja eller smör.







Jag gjorde en sallad med bulgur till. Nyttigt och got gott!

Bollarna är även goda kalla, bra i picknickmat.


Kram från nyttiga Ann.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: