MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Landet!

Kategori: Allmänt


Vi har varit på landet och haft det så skönt. Jag har planterat massor, röd, gul och silverlök, jordärtskockor,
spenat, plocksallad, kryddor och blommor.

Nu hoppas jag att det kommer lite regn ibland så inte allt torkar bort.

Självklart hade jag mina fina byxor och matchande kniv till. Jag har lyft och släpat som en galning.
Erik tyckte jag var en riktig "muskel Märta", ha ha.



Vad har man en kniv till? Öppna jordsäckarna med såklart.
Kniven har jag fått för många år sedan av min söta man.


 

Vi plockade även blommor och drack en GT (ginoch tonic) i våra fina gröna
loppisglas.



Visst är glasen helt underbara.

När vi satt och njöt av vår rabatt kom en liten skogsmus/sork och började plocka mina fina blommor
på floxmossan och åt upp.
Jag visste inte att dom var så fräcka, äter blommor.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: