MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Söders höjder!

Kategori: Allmänt


Vi brukar "turista" i vår egen stad vilket är jätte kul. För någon helg sedan blev det södermalm.
Min guide är fantastisk just på söder och Östermalm.

Vi tog oss dit genom att åka tvärbanan från Alvik, buss från Gullmarsplan sedan till fots.

Självklart blev jag utfodrad av maken så jag inte blev matt. Första stoppet Espresso House.



Så promenerade vi till Vitabergsparken och tittade på alla gulliga hus mitt i stan.







Mitt i parken ligger denna större kiosk där man kan köpa smörgåsar, pajer, glass, lösglass
kaffe mm så gott och trevligt.



Jag åt grillad smörgås med mozzarella, parma, pesto och sallad.



Det finns även kolonistugor som är så söta med massor av blommor. Tänk denna
idyll mitt bland alla hus, Stockholm är fint.

Sedan gick vi vidare mot slussen och på vägen (Fjällgatan 23 B) finns detta helt underbara
mat och kaffeställe, Hermans Trädgårdcafé. Fantastisk utsikt, se även deras hemsida.




Det ligger precis bredvid Carl Antons gamla ateljé som många känner igen.




Gå ut i helgen och njut av vår stad och ät Er fram som jag. Mitt BMI är ok fast jag äter jämt!

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: