MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pannbiff med rostade grönsaker!

Kategori: Kött



Nu kör vi lite nyttigt igen, kanske kan denna rätt tillhöra någon av de moderna dieterna.

Vi gillar grönsaker i vår familj både varma o kalla. Nu när det kyler på så är det gott med varma
tycker jag.

Jag tog massor av rotgrönsaker och la på en plåt och ringlade lite olja över.
In i ugnen i ca 30 minuter. På med lite flingsalt.

Till grönsakerna serverade jag pannbiffar som jag gjorde på blandfärs, ägg, mjölk och ströbröd,
dom blir lite saftigare tycker jag. Jag gjorde massor för att sedan kunna ha på luchmackan, mums.

Naturligtvis vill jag ha något kletigt gott till som creme fraiche med riven parmesan i.
Ta lika delar ost som creme fraiche, västerbotten eller någon annan lite starkare ost går
också bra.



Broccoli, purjo, morötter, paprika och blomkål.





Jag gjorde 21 stycken biffar, så bra att ha färdiga i frysen.






Oj, glömde blixten igen! Jag är ingen fotograf utan matmorsann, det märks.

Det blev så gott.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: