MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Födelsedagsmiddag!

Kategori: Allmänt




Jag lovade att visa vad vi åt på Eriks födelsedag. Jag köpte entrecote, Amerikansk hängmörad från
Dennis kött. Ok, den är dyr per kg men våra två bitar kostade 202 kronor och då var köttet det godaste
man kan tänka sig.

Jag brukar tänka vad det skulle kosta på krogen, just det mycket mer.

Jag gjorde råstekt potatis i ugnen till och det var både enkelt o gott.

Glöm inte skölja potatisskivorna ordentligt och torka dom torra, man vill få bort stärkelsen
så skivorna inte fastnar i varandra.



Tunna skivor potatis med smörklickar, in i ugnen 225 grader i ca 25 minuter.
Vänd ibland och ha plåten högt upp.



Färdig.



Titta vilket fint kött med fettkappa som ger god smak och fint marmorerat.



Lite mögelost på, mums. Jag orkade bara halva köttbiten så Erik fick äta
upp resten, min hushållsgris, ha ha.

Javisst till förrätt blev det löjrom på smörstekt bröd med gräddfil och rödlök.





Visatt på balkogen med tända ljus, detta kort är taget med blixt och nu kommer ett
utan, så här såg det ut. MYS!


Ha det bra, kramis Ann.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: