MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Svamppaj!

Kategori: Vegetariskt


Min svampaj som jag gjorde i måndgs blev verkligen lyckad. Hur enkel som helst att göra
och går fort.

Erik tycker mina pajer är underbara, bara en sån sak. Det finns inget bättre än när familjen älskar
maten man gör, bästa belöningen.

Jag gjorde en vanilig pajdeg:

150 gram smör
1 msk vatten
3 dl vetemjöl
en nypa salt

Jag är lite lat så jag kör allt i min matberedare.

Jag stekte trattkantareller och gul lök, salt och peppar.

Förgrädda pajskalet ca 10 minuter, och sedan i med den stekta svampen o lök.

Häll lite riven ost på och sedan vispa ihop 3 ägg, 3 dl mjölk, salt och peppar.







25 minuter i 200 grader.



Självklart hade vi en god sallad till.

Den blir hög och fin.

Lycka till kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: