MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Onsdagstips!

Kategori: Allmänt


Jag är just nu galen i choklad som Ni märker. Varför inte gör chokladdoppade jordgubbar som
Andrea gjorde till mig en kväll, slite skumpa till hade varit kanon.

Smält mörk choklad i vattenbad och doppa gubbarna, in i kylen minst 30 minuter.








Ni måste börja så lite frön, och varför inte kryddtagetes som är så fin och god blomma och
krydda. Den är slite svår att få tag på i affärerna men frön finns det gott om.

Köp ett miniväxthus och planteringsjord som är lite annorlunda blomjord. Den är inte så
näringsrik och den är drenerande.

Krukorna får INTE torka ut.









Mina potatisar har nu plnterats i mina sparade tetraförpackningar. Man kan även dela på
en sättpotatis så man får två. Det sägs att ju mindre sättpotatisen är dessto större
blir potatisarna man skördar och tvärtom, konstigt?

Nu använde jag vanlig jord, även potatis kräver mycket vatten.





Lycka till, nu ska jag till frissan och bli ompysslad.

Soliga kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: