MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lax och stuvad spenat!

Kategori: Fisk



Jag tycker stuvad spenat är så himla gott, så det blev en stor kastrull till middagslaxen.

Jag köpte fryst bladspenat, som jag kokade i lite mjölk och sedan blev det ett beurre manié så
stuvningen blev tjock.

Jag brukar alltid ha någon såsredning hemma men den var slut så jag knådade ihop vetemjöl
och smör till en degklump = beurre mane, fint som bara den!

Jag stekte laxbitar hårt i stekpannan och så hade vi potatis till.







Nu slipper Du mjölklimpar när Du gör så här, enkelt.





Visst ser det gott ut. Självklart har vi alltid sallad till maten men den behöver jag inte fota
för det vet Ni hur det ser ut.

Ett klädtips till alla killar, det ska var smala slipsar i vår, TV4 killarna har det på sig idag.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: