MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pasta med tonfisk och kaprissås!

Kategori: Fisk


Vilken fin soluppgång det var i morse, nu börjar jag känna hopp för våren. Igår var det ljust när
jag gick hem från jobbet efter 17.00, underbart.

Idag ska jag äta lunch hos mina söta föräldrar och därefter ska jag till Hairmaster och klippa mig.


Jag gjorde en så god pastarätt som är Markus Aujalays recept. Bra ingredienser som man kan
ha hemma, typ basvaror.

Till 4 personer.

400 g pasta valfri sort

½ finhackad gul lök
1-2 skivade vitlöksklyftor
4 msk olivolja
2 dl vatten
½ buljongtärning
1 burk tonfisk i olja (170 g)
2 msk kapris
1 äggula
2 msk hackad persilja

1. Koka pastan.

2. Fräs lök, vitlök i olja. Tillsätt vatten o buljongtärning, puttra i 5 minuter.

3. Lägg hälften av tonfisken och all olja från burken i en mixer.
Tillsätt kapris och äggula, mixa slätt. Smaka av med kaprislag, salt o peppar.
Var försiktig, jag behövde inte krydda mer.

4. Blanda såsen med den nykokta pastan och garnera med resten av tonfisken, kapris och
persilja.









Det blev så gott och somrigt. Jag tyckte det var väldigt gott även kallt så det
här är en bra matlåda.

Nu önskar jag Er alla en skön onsdag.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: